2015. február 4., szerda

Gordijnstoffen


Wat voor gordijnstof zouden we kiezen?


 

Gordijnen spelen een belangrijke rol bij het kiezen van een stijl voor onze woning. Het algehele plaatje moet harmonisch zijn en daarbij is het zeer belangrijk wat voor textiel we kiezen. Voordat we de meest geschikte gordijnstof uitkiezen, moeten we bedenken met welk doel we het gordijn gaan gebruiken.




Wil je de ruimte sfeervoller maken? Of zoek je meer privacy? Of heb je last van de felle zon? Er zijn genoeg aspecten waarmee je rekening moet houden, zoals warmte-isolatie of zonneschijn. Als je over al de functies van het gordijn hebt nagedacht, moet je alleen maar met één ding rekening houden: harmonie.


Harmonie

De gekozen gordijnstof moet in harmonie zijn met de stijl van de andere ruimtes. Het is zeer belangrijk, wat voor optisch effect het gordijn zal hebben. Daarover kan je hier meer lezen.

Kleine kamer 


Als de kamer klein is, zouden we beter geen zware of te donkere gordijnstof kiezen. Het is beter, als we voor een zachte, lichte, effen stof gaan zoals organza, mousseline, of kant. In donkere ruimtes passen gordijnen met kleinere plooien beter.


Grote ruimte



Daaruit volgt dat als de ruimte groot is, een zwaardere gordijnstof, zoals taf, jacquard of een lichtdichte stof een betere keuze is. Als wij de mazzel hebben dat de ruime, klassieke kamer ook weleens licht is, zouden daar de gordijnen met donkere tinten en grotere motieven heel goed staan. Over de motieven kun je hier meer lezen. Bovendien heb ik een apart artikel over de kleuren van de gordijnen geschreven en dat vind je hier.

Als de ruimte al ingericht is, en je weet wat de functie van je gordijn wordt, kan je makkelijk de meest geschikte gordijnstof uitkiezen.

Onderaan vind je enkele van mijn favoriete gordijnstoffen.

Ik hoop dat ik je kon helpen, dat ik je enkele goede tips of ideeën kon geven zodat je jouw droomhuis met prachtige gordijnen kan decoreren. 

Je kan altijd contact met mij opnemen als je niet op al jouw vragen een antwoord hebt gekregen of als je in verband met gordijnen kopen nog meer advies nodig hebt of als je gewoon een commentaar hebt. Je kan ook een foto over de kamer sturen, waar je de gordijn wilt plaatsen en ik zal je een gordijnstof uit mijn webshop aanbevelen.


 

Bedankt voor je aandacht!












Zsuzsanna Bera
onlinecurtains.nl

info@onlinecurtains.nl


 

Bronnen: Wikipedia

Foto's: Pinterest


 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése