2015. február 4., szerda

Optische effecten



 

Hoe kunnen we met behulp van een goede plaatsing van de gordijnroede en met het kiezen van de passende gordijnstof de plaats van het gordijn bepalen?


Bij deze vier belangrijke tips voor diegenen, die gordijnen gaan kopen en de gordijnroede nog niet hebben bevestigd.




Bij smalle ramen moeten we de gordijnroede zo monteren, dat hij aan beide kanten van het raam minstens 20 cm langer reikt. Als resultaat zal het raam vanwege de gordijnen breder lijken. Eenkleurige gordijnstoffen of gordijnen met horizontale dessins en strepen zijn in dit geval de beste keuze.




 

Bij brede ramen is het aan te raden om de gordijnroede aan beide kanten van het raam niet verder dan ca. 10 cm langer te laten reiken.
Met behulp van overgordijnen  bedekken we een deel van het raam, waardoor de verhoudingen beter worden. Een kamerhoog gordijn of een gordijn met verticale strepen en dessins is in dit geval ideaal.




Bij lage ramen moeten we de gordijnroede hoger plaatsen. Het muurgedeelte tussen het gordijn en de bovenrand van het raam kunnen we ook met draperie bedekken. Dit is ook een goed idee als we geen overgordijn willen plaatsen. Het best kunnen we een gordijn met kleine, drukke motieven of een eenkleurig gordijn kiezen.








De hoge ramen kunnen we optisch verkleinen als we de gordijnroede direct boven het raam plaatsen. Grote motieven of horizontale strepen zijn dé patronen bij uitstek.



Onderaan vind je enkele gordijnstoffen als voorbeeld voor alle vier raamtypes.

Ik hoop dat ik je kon helpen, dat ik je enkele goede tips of ideeën kon geven zodat je jouw droomhuis met prachtige gordijnen kan decoreren. 

Je kan altijd contact met mij opnemen als je niet op al jouw vragen een antwoord hebt gekregen of als je in verband met gordijnen kopen nog meer advies nodig hebt of als je gewoon een commentaar hebt. 

Je kan mij ook een foto over de kamer sturen, waar je het gordijn wilt plaatsen en ik zal je een gordijnstof uit mijn webshop aanbevelen.





Bedankt voor je aandacht!
Zsuzsanna Bera
onlinecurtains.nl

info@onlinecurtains.nl


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése